Wnioski o dofinansowanie inwestycji w gminie Osina z programu Inwestycji Strategicznych złożone
- Szczegóły
W dniu 08.07.2021 r. Krzysztof Szwedo - Wójt Gminy Osina złożył za pośrednictwem aplikacji Polski Ład, 3 wnioski o dofinansowanie inwestycji zlokalizowanych na terenie gminy Osina z Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych.
Powyższe wnioski dotyczą następujących inwestycji:
1) Budowa drogi do terenów inwestycyjnych w obrębie miejscowości Kikorze. Inwestycja obejmuje budowę drogi o nawierzchni bitumicznej o długości 0,4 km i szerokości pasa drogowego 14 m wraz z odwodnieniem do rowów melioracyjnych i placem manewrowym dla pojazdów o dużych gabarytach. Inwestycja obejmuje także przebudowę sieci kanalizacji sanitarnej oraz gazowej na obszarze inwestycji. Droga stanowić będzie połączenie komunikacyjne obszaru inwestycyjnego z drogą powiatową oraz pośrednio z drogą krajową S6 Szczecin-Koszalin-Gdańsk co poprawi atrakcyjność dla potencjalnych inwestorów zainteresowanych tym obszarem.
2)Budowa drogi do nowopowstającego osiedla domów jednorodzinnych nad jeziorem w miejscowości Kościuszki obejmuje drogę o długości 1,15 km z nawierzchnią bitumiczną oraz utwardzonymi poboczami gruntowymi i odwodnieniem do rowów melioracyjnych. W zakresie planowanej inwestycji jest również budowa oświetlenia drogowego solarnego. Budowa drogi poprawi atrakcyjność Gminy pod względem rozwoju budownictwa mieszkalnego oraz wpłynie korzystnie na rozwój usług turystycznych i wypoczynkowych z uwagi na poprawę dojazdu do jeziora w obrębie miejscowości Kościuszki.
3) Kompleksowa budowa infrastruktury kanalizacyjnej
w miejscowości Bodzęcin obejmuję budowę: sieci kanalizacyjnej, przepompowni ścieków, oczyszczalni ścieków wraz z instalację elektroenergetyczną, oświetleniem oraz budowę przydomowych oczyszczalni domowych dla 3 gospodarstw domowych. Inwestycja obejmie wszystkich mieszkańców Bodzęcina.
W ramach programu każda jednostka samorządu terytorialnego lub związek jst może złożyć maksymalnie 3 wnioski o dofinansowanie.
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Osina
- Szczegóły
Wójt Gminy Osina ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Osina
Dokumenty przyjmowane będą do dnia 19 lipca 2021 r. w Urzędzie Gminy Osina, Osina 62, 72-221 Osina, w sekretariacie (pok. nr 101).
Szczegóły dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Informacje” > „Wolne stanowiska pracy” > Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony środowiska
lub bezpośrednio pod linkiem: http://bip.osina.pl/strony/3210.dhtml
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze
- Szczegóły
Wójt Gminy Osina ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Osina
Dokumenty przyjmowane będą do dnia 19 lipca 2021 r. w Urzędzie Gminy Osina, Osina 62, 72-221 Osina, w sekretariacie (pok. nr 101).
Szczegóły dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Informacje” > „Wolne stanowiska pracy” > Stanowisko ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony środowiska
lub bezpośrednio pod linkiem: http://bip.osina.pl/strony/3210.dhtml
program Dobry start 300+
- Szczegóły
Od 1 lipca 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejmuje do realizacji rządowy program „Dobry start 300+”
Wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" można złożyć wyłącznie elektronicznie – przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portal Emp@tia lub bankowość elektroniczną. Świadczenie będzie wypłacane tylko na rachunek bankowy.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.
Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Wnioski można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE ZUS), portalu Emp@tia lub przez bankowość elektroniczną. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu Dobry Start (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).
Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Świadczenie z programu Dobry Start będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy. Jeśli ktoś jeszcze nie ma rachunku, a chce wnioskować o tzw. 300 plus, powinien go założyć.
podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz.U. z 2021 poz. 1092)