Azbest 2015
- Szczegóły
SZANOWNI MIESZKAŃCY GMINY OSINA
Uprzejmie informujemy, że Gmina Osina trzeci rok z kolei przystępuje do realizacji zadania polegającego na usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest z budynków położonych na terenie gminy. Prace związane z usuwaniem azbestu będą obejmować koszt demontażu, transportu i utylizacji odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
O przyznanie usługi usunięcia azbestu i wyrobów zawierających azbest mogą ubiegać się wszyscy mieszkańcy gminy Osina posiadający tytuł prawny (własność, współwłasność itp.) do nieruchomości a także spółdzielnia mieszkaniowa i wspólnoty mieszkaniowe.
Zgłaszane do usunięcia z terenu posesji mogą być wyroby zawierające azbest:
- Uprzednio zdjęte z budynku i złożone na gruncie – w tym przypadku do Urzędu Gminy Osina składa się wypełniony wniosek wraz z załącznikami nr 1, 2, 4, 5 wymienionymi we wniosku.
- Znajdujące się na budynku – w tym przypadku do Urzędu Gminy Osina składa się wypełniony wniosek wraz ze wszystkimi załącznikami w nim określonymi
Druk wniosku oraz wymagane załączniki dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Osina (bip.osina.pl) w zakładce Informacja o środowisku oraz na stanowisku pracy ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Osina (pok. 111).
Bezpośredni link do wniosków: http://bip.osina.pl/strony/984.dhtml
Termin naboru wniosków: do 31 marca 2015 r.
Planowany termin realizacji zadania - do 31 sierpnia 2015 r. pod warunkiem uzyskania na ten cel dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Uwaga! W ramach realizowanego zadania gmina nie udziela dofinansowania na zakup oraz położenie nowego pokrycia dachowego. Zadanie to należy zrealizować we własnym zakresie.
WAŻNE!
W tym roku, po raz kolejny, wnioski do WFOŚiGW w Szczecinie mogą składać również przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą, na zasadach określonych w regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej www.wfos.szczecin.pl, zakładka AZBEST
Informacji w przedmiotowej sprawie udziela Piotr Piwko – inspektor ds. zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i ochrony środowiska, pok. 111, tel. 91 39 118 19.
Umowa na dofinansowanie utylizacji azbestu
- Szczegóły
W dniu 23 lipca 2014 roku Wójt Gminy Osina Krzysztof Szwedo wraz ze Skarbnikiem Gminy Anetą Kijowską-Gach, w siedzibie Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie, podpisał umowę na dofinansowanie kosztów demontażu, odbioru i utylizacji wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Osina.
W bieżącym roku, wyroby zawierające azbest, w formie płyt falistych cementowo-azbestowych (eternit), zostaną odebrane od 15 mieszkańców gminy, którzy złożyli stosowne wnioski w tej sprawie. Wyroby azbestowe odbierać będzie wyłoniona w trybie zapytania o cenę firma „GAJAWI” P.P.H.U. Gabriel Rogut z siedzibą w Łodzi, ul. Legionów 97, która złożyła najkorzystniejszą ofertę na realizację tego zadania, opiewającą na kwotę 9 280,65 złotych brutto.
Powyższa kwota będzie w całości refinansowana ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Odbiór wyrobów zawierających azbest zostanie zrealizowany na terenie gminy do dnia 31 sierpnia 2014 roku.
Azbest 2014
- Szczegóły
SZANOWNI MIESZKAŃCY GMINY OSINA
Uprzejmie informujemy, że Gmina Osina po raz kolejny przystępuje do realizacji zadania polegającego na usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest z budynków położonych na terenie gminy. Prace związane z usuwaniem azbestu będą obejmować koszt demontażu, transportu i utylizacji odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
O przyznanie usługi usunięcia azbestu i wyrobów zawierających azbest mogą ubiegać się wszyscy mieszkańcy gminy Osina posiadający tytuł prawny (własność, współwłasność itp.) do nieruchomości a także kościoły, spółdzielnia mieszkaniowa i wspólnoty mieszkaniowe.
W celu zgłoszenia budynku do demontażu wyrobów zawierających azbest należy złożyć wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami do Urzędu Gminy Osina. Wnioski dostępne są na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Osina (bip.osina.pl) w zakładce Informacja o środowisku oraz na stanowisku pracy ds. ochrony środowiska w Urzędzie Gminy Osina (pok. 111). Przed złożeniem wniosku należy zapoznać się z Regulaminem przyznawania usługi usuwania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie gminy Osina, który dostępny jest wraz z wnioskiem.
Termin naboru wniosków: do 11 kwietnia 2014 r.
Azbest
- Szczegóły
Uprzejmie informujemy, że Gmina Osina przystępuje do realizacji zadania polegającego na usuwaniu azbestu i wyrobów zawierających azbest z budynków położonych na terenie gminy. Prace związane z usuwaniem azbestu będą obejmować koszt demontażu, transportu i utylizacji odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. O przyznanie usługi usunięcia azbestu i wyrobów zawierających azbest mogą ubiegać się wszyscy mieszkańcy gminy Osina posiadający tytuł prawny (własność, współwłasność itp.) do nieruchomości a także kościoły, spółdzielnia mieszkaniowa i wspólnoty mieszkaniowe.
Zaproszenie na Akademię Czystego Powietrza o zmianach w programie "Czyste Powietrze" - 25 kwietnia (obowiązują zapisy)
- Szczegóły
#AkademiaCzystegoPowietrza2024 – 25 kwietnia o godz. 10:00. Zapraszamy na 2. webinar o zmianach w programie „Czyste Powietrze”
O nowościach w zmienionym właśnie programie „Czyste Powietrze” będziemy opowiadać już w najbliższy czwartek, 25 kwietnia o godz. 10:00 w ramach cyklu #AkademiaCzystegoPowietrza2024. Na nasze spotkanie online można się już rejestrować pod linkiem: https://forms.office.com/e/xVwryuvD6P.
Eksperci Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz Instytutu Ochrony Środowiska (IOŚ-PIB) przedstawią najważniejsze informacje dotyczące nowych zasad w programie „Czyste Powietrze”, który zmienia się 22 kwietnia 2024 r.
Usłyszymy o obowiązkach związanych z listą zielonych urządzeń i materiałów (lista ZUM) – zarówno pod kątem wnioskodawców, jak i producentów czy importerów urządzeń, a także o innych, istotnych nowościach, jak np. jedna szansa na najwyższe dofinansowanie, czy doprecyzowanie prefinansowania i pełnomocnictwa.
W czasie spotkania, przewidujemy możliwość zadawania pytań za pomocą aktywnego czatu.
Formularz rejestracyjny na najbliższy webinar – https://forms.office.com/e/xVwryuvD6P – dostępny będzie dla wszystkich zainteresowanych do 24.04.2024 r. do godz. 12:00. Link do spotkania, po rejestracji, wysyłany będzie dzień przed webinarem, na adres mailowy podany w formularzu.
***
Cykl „Akademia Czystego Powietrza” – baza praktycznej wiedzy o ogólnopolskim programie „Czyste Powietrze” – jest realizowany od 2020 r. przez NFOŚiGW, we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska oraz Polskim Alarmem Smogowym.
załącznik: