W ostatnim czasie oszuści znowu próbują wyłudzić dane i pieniądze dzwoniąc do różnych osób i podając się za pracowników banku. Policjanci z Lubina udostępnili nagranie rozmowy z oszustem, który podszywa się pod pracownika banku i wymusza zainstalowanie aplikacji tzw. zdalnego pulpitu.

Dzwoni telefon. W słuchawce głos mężczyzny, który przedstawia się jako pracownik banku. Informuje, że bank wykrył podejrzaną transakcję na naszym koncie - zalogowała się tam osoba z innego miasta, która wykonała przelew na konto człowieka poszukiwanego przez policję. Jak najszybciej musimy więc zainstalować na swoim komputerze program antywirusowy. Pan z banku tłumaczy krok po kroku, jak to zrobić...

Jeżeli zainstalujemy taką aplikację, wówczas przestępca widzi wszystko, co robimy na smartfonie, czy komputerze. Otrzymuje także pełną kontrolę nad naszym kontem bankowym. Kradzione są dostępne tam środki finansowe, mogą również z naszego konta zostać zaciągnięte kredyty. Uważajmy na oszustów, którzy wymuszają instalację aplikacji tzw. zdalnego pulpitu.

Co zrobić, gdy zadzwoni do nas podejrzana osoba podająca się za pracownika banku?

  • Najlepiej natychmiast się rozłączyć, a następnie samemu skontaktować się ze swoim bankiem.
  • Nie udostępniać przez telefon żadnych danych.
  • Nie pobierać na swój telefon żadnych aplikacji na czyjeś polecenie.
  • Nie otwierać żadnych nieznanych linków otrzymanych w wiadomościach.