Rusza sprzedaż węgla!
- Szczegóły
Informujemy, że rozpoczęła się sprzedaż węgla dla mieszkańców Gminy Osina. Odbywa się ona we współpracy z Gminą Maszewo i składami węgla na terenie Maszewa.
Przypominamy, że do zakupu preferencyjnego uprawniona jest osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.
Cena opału wynosi 2.000 (dwa tysiące) zł brutto za tonę. Węgiel będzie sprzedawany jedynie luzem.
Wpłaty za sprzedaż węgla należy dokonywać przelewem na nr rachunku bankowego: 50 9375 1054 6800 0231 2000 0460. W Urzędzie Miejskim w Maszewie nie ma możliwości dokonania wpłaty gotówką w kasie.
W tytule przelewu proszę wpisać dane osoby uprawnionej do zakupu węgla, ilość zakupionego węgla oraz jego rodzaj (orzech, groszek lub miał).
W celu otrzymania dokumentu upoważniającego do odbioru węgla (faktury VAT) należy:
- złożyć wniosek o wydanie (bezpłatnego) zaświadczenia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Osinie, w pok. nr 7,
- z dowodem wpłaty oraz powyższym zaświadczeniem zgłosić się do Urzędu Miejskiego w Maszewie, I piętro pokój nr 10.
Uprawniony pracownik Urzędu Miejskiego w Maszewie wskaże skład węgla, w którym będzie można odebrać zakupiony węgiel.
Cena węgla nie zawiera kosztów transportu opału z miejsca składowania do gospodarstwa domowego. Jeśli dostawa ma być dokonana przez skład węgla, w którym węgiel jest odbierany, należy w nim opłacić koszty dostawy. Koszt dostawy podany jest w poniższej tabeli.
Szczegółowe informacje na temat sprzedaży węgla pod nr tel.:
- 91 402 33 88 (Urząd Miejski w Maszewie) albo
- 508-499-405 lub 508-499-621 (Ośrodek Pomocy Społecznej w Osinie).
Dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych od 1 grudnia 2022 r.
- Szczegóły
W dniu 17.10.2022 r. została opublikowana ustawa z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku, w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.
Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w rozumieniu art. 3 pkt 13b ustawy - Prawo energetyczne, w przypadku gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną, i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Dodatek elektryczny nie przysługuje:
- gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego.
- objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (pellet, drewno kawałkowe, olej opałowy, gaz LPG).
- jeśli pod danym adresem działa mikroinstalacja OZE (przeważnie fotowoltaiczna w rozumieniu art. 2 pkt 19 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii )
Dodatek elektryczny dla gospodarstwa domowego wynosi jednorazowo 1 000,00 zł. Jednak w przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w tym samym miejscu zamieszkania w 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh, dodatek elektryczny wynosi 1 500,00 zł.
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek. Termin składania wniosku: od dnia 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r. Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego złożone po dniu 1 lutego 2023 r. pozostawia się bez rozpoznania. Dodatek elektryczny wypłaca się w terminie do dnia 31 marca 2023 r.
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego można składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Osinie:
- osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Osinie, pokój nr 7 i 8 od poniedziałku do piątku w godz. od 07:30 do 15:30,
- pocztą tradycyjną na adres Ośrodka, tj. Osina 62, 72-221 Osina,
- drogą elektroniczną za pośrednictwem: bankowości elektronicznej, platformy ePUAP pod warunkiem podpisania wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnienia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
ustawa z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2127)
Anna Kaliczyńska
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej w Osinie
ODPADY ROLNICZE
- Szczegóły
Odpady odbierane są odpłatnie, bezpośrednio z posesji klienta. Wystawiany jest dokument potwierdzający przejęcie odpadów oraz faktura vat za usługę z terminem płatności standardowo 7 dni.
ODBIÓR DOTYCZY:
Cena za sztukę dotyczy objętości jednego zapakowanego big baga o maksymalnej wadze ładunku 50 kg:
- odpady o kodzie 15 01 02 - worki typu big bag, bandówka, worki raszlowe, agrowłóknina, worki foliowe, folie stretch - koszt 40,00 ZŁ/BB
- odpady o kodzie 15 01 02 - folie sianokiszonkowa, sznurek - koszt 40,00 ZŁ/BB
- odpady o kodzie 15 01 02 - folie kiszonkowe czarne, folie kiszonkowe czarno białe oraz rękawy kiszonkowe - koszt 55,00 ZŁ/BB
- odpady o kodzie 15 01 01 - makulatura, tektura, worki papierowe niezawierające wkładki foliowej – koszt 40,00 zł / BB
Dla naszych klientów służymy bezpłatnym doradztwem i pomocą w zakresie potwierdzenia przekazania odpadów w systemie BDO.
W przypadku pytań zachęcam do kontaktu telefonicznego.