Przebudowa drogi w miejscowości Węgorzyce.
- Szczegóły
![]() |
W przekazaniu inwestycji uczestniczyła również Pani Anna Pawlak Regionalny Dyrektor ds. Inwestycji Banku Gospodarstwa Krajowego oraz Przedstawiciel wykonawcy Pan Artur Rozenek Prezes Zarządu Firmy MET-INSTAL Sp. z o.o., Pan Mariusz Jażdżewski Projektant, a zarazem Inspektor Nadzoru oraz Pan Andrzej Łuczak -Przewodniczący Rady Gminy Osina, Ksiądz Proboszcz Jerzy Labuda, który dokonał poświecenia drogi, mieszkańcy Węgorzyc i pracownicy urzędu.
Wykonawcą robót była firma MET INSTAL Sp. z o.o. z Miękowa, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym, w którym udział brało 3 Wykonawców. Najkorzystniejsza oferta opiewała na kwotę 901229,13zł, najdroższa oferta opiewała na kwotę 1202940,00 zł.
W dniu 27 kwietnia 2022 r. Wójt Gminy Osina Krzysztof Szwedo podpisał umowę z wykonawcą robót na realizację inwestycji z terminem do 30 listopada 2022 r.
Inwestycja obejmowała przebudowę dwóch odcinków drogi o nawierzchni brukowej kamiennej i nawierzchni gruntowej o łącznej długości 293,5 mb. W zakresie prac wykonano: prace rozbiórkowe, roboty ziemne, podbudowę, nawierzchnie jezdni i wjazdów z kostki betonowej, oznakowanie drogowe, odwodnienie, prace wykończeniowe, modernizację sieci wodociągowej. Całkowita wartość robót wyniosła 957423,85 zł brutto, z czego 726500,00 zł stanowiło dofinansowanie z Funduszu Przeciwdziałania COVID dla Gmin Popegeerowskich i 131000,00 zł dofinansowanie z Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
Prace zostały zakończone terminowo i odebrane w dniu 24 listopada 2022 r.
O inwestycji piszą również:
Rusza sprzedaż węgla!
- Szczegóły
Informujemy, że rozpoczęła się sprzedaż węgla dla mieszkańców Gminy Osina. Odbywa się ona we współpracy z Gminą Maszewo i składami węgla na terenie Maszewa.
Przypominamy, że do zakupu preferencyjnego uprawniona jest osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.
Cena opału wynosi 2.000 (dwa tysiące) zł brutto za tonę. Węgiel będzie sprzedawany jedynie luzem.
Wpłaty za sprzedaż węgla należy dokonywać przelewem na nr rachunku bankowego: 50 9375 1054 6800 0231 2000 0460. W Urzędzie Miejskim w Maszewie nie ma możliwości dokonania wpłaty gotówką w kasie.
W tytule przelewu proszę wpisać dane osoby uprawnionej do zakupu węgla, ilość zakupionego węgla oraz jego rodzaj (orzech, groszek lub miał).
W celu otrzymania dokumentu upoważniającego do odbioru węgla (faktury VAT) należy:
- złożyć wniosek o wydanie (bezpłatnego) zaświadczenia w Ośrodku Pomocy Społecznej w Osinie, w pok. nr 7,
- z dowodem wpłaty oraz powyższym zaświadczeniem zgłosić się do Urzędu Miejskiego w Maszewie, I piętro pokój nr 10.
Uprawniony pracownik Urzędu Miejskiego w Maszewie wskaże skład węgla, w którym będzie można odebrać zakupiony węgiel.
Cena węgla nie zawiera kosztów transportu opału z miejsca składowania do gospodarstwa domowego. Jeśli dostawa ma być dokonana przez skład węgla, w którym węgiel jest odbierany, należy w nim opłacić koszty dostawy. Koszt dostawy podany jest w poniższej tabeli.
Szczegółowe informacje na temat sprzedaży węgla pod nr tel.:
- 91 402 33 88 (Urząd Miejski w Maszewie) albo
- 508-499-405 lub 508-499-621 (Ośrodek Pomocy Społecznej w Osinie).
Dodatek elektryczny dla gospodarstw domowych od 1 grudnia 2022 r.
- Szczegóły
W dniu 17.10.2022 r. została opublikowana ustawa z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku, w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej.
Dodatek elektryczny przysługuje odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w rozumieniu art. 3 pkt 13b ustawy - Prawo energetyczne, w przypadku gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane energią elektryczną, i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.
Dodatek elektryczny nie przysługuje:
- gospodarstwom domowym objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku węglowego.
- objętym pozytywnie rozpatrzonym wnioskiem o wypłatę dodatku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (pellet, drewno kawałkowe, olej opałowy, gaz LPG).
- jeśli pod danym adresem działa mikroinstalacja OZE (przeważnie fotowoltaiczna w rozumieniu art. 2 pkt 19 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii )
Dodatek elektryczny dla gospodarstwa domowego wynosi jednorazowo 1 000,00 zł. Jednak w przypadku gdy zużycie energii elektrycznej w gospodarstwie domowym w tym samym miejscu zamieszkania w 2021 r. wyniosło więcej niż 5 MWh, dodatek elektryczny wynosi 1 500,00 zł.
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek. Termin składania wniosku: od dnia 1 grudnia 2022 r. do dnia 1 lutego 2023 r. Wnioski o wypłatę dodatku elektrycznego złożone po dniu 1 lutego 2023 r. pozostawia się bez rozpoznania. Dodatek elektryczny wypłaca się w terminie do dnia 31 marca 2023 r.
Wniosek o wypłatę dodatku elektrycznego można składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Osinie:
- osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Osinie, pokój nr 7 i 8 od poniedziałku do piątku w godz. od 07:30 do 15:30,
- pocztą tradycyjną na adres Ośrodka, tj. Osina 62, 72-221 Osina,
- drogą elektroniczną za pośrednictwem: bankowości elektronicznej, platformy ePUAP pod warunkiem podpisania wniosku kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnienia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
ustawa z dnia 7 października 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców energii elektrycznej w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku energii elektrycznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2127)
Anna Kaliczyńska
Kierownik
Ośrodka Pomocy Społecznej w Osinie